måndag 17 maj 2010

äppel päppel

Vi satt i hennes säng, och den tunna guldkedjan låg i hennes knutna hand. Men han är min morfar, sade hon. Min. Kära morfar.

Jag vet inte hur jag ska förklara för henne, hon är fyra år. Jag vet inte vem min pappa, hennes morfar, är. Jag har inget namn på honom, vet inte i vilken del av världen han bor. Jag har ingen aning om var jag ska börja för att hitta honom. Allt jag har är en tunn guldkedja han gav min mamma, och två fotografier. Ja, och en faderskapsutredning med papper jag inte förstår mig på.

Jag vet inte hur jag ska förklara för henne att han inte ens vet om att hon finns, så jag bestämde mig för att det är lättare att bara hitta honom, och berätta för honom om henne, hans barnbarn. Julia. Och nu behöver jag så klart massor av hjälp. Klicka på bilden nedan och hjälp till du med.

1 kommentar:

  1. Men, vilket jävla sätt att du inte fått veta mer om honom! Önskar jag kunde hjälpa er.
    Själv träffade jag inte min far ´mellan typ 85 till 95. När det till slut skedde förde det med sig mycket obehag och konflikter, men samtidigt hade jag inte velat ha det ogjort.
    Lycka till vännen.

    SvaraRadera