fredag 16 april 2010

Den Vilda bebin

Hej sockertopp. Rosenknopp. Att du är efterlängtad har du nog redan märkt, för jag kan tänka mig att både mamma och pappa är helt kollriga och gullar med dig konstant. Säkert har du sett den där glansiga blicken i deras ögon, och jag tror inte det finns någon nyfödd som är så älskad som du.

Jag tänkte att det kanske inte alltid är så lätt att vara ny i världen, så jag tänkte ge dig ett par tips inför din första tid här hos oss. Känn dig inte rädd. Världen här ute är mycket större än inne i mammas mage, men det är inte något dåligt. Det finns oändligt med möjligheter här ute, och du har två fantastiska människor till föräldrar som kommer hjälpa dig att hitta rätt. Man måste inte älska rosa bara för att man är tjej och överöst med rosa kläder från hela släkten. Men om man gillar rosa så får man vara helt rosa om man vill, trots samhällets krav på jämlikhet bland bebisar (vi kommer till det senare...) Skrik högt. Man måste höras för att få som man vill. Ignorera de andra bebisarna på föräldragruppen hos BVC. Det är klubben för inbördes beundran, och du vill inte vara med där, för där blir man alltid bedömd och jämförd. Du är bättre än så och kan hitta bättre vänner än dem. Och så här i början kan det vara alldeles för många nya ansikten och varma famnar. Släpp en brakskit. Eller ännu hellre, en riktigt illaluktande bajs. Det är en garanterad biljett tillbaks till mammas eller pappas famn, eftersom bebisar är bäst (för utomstående) när de är luktfria och kommer utan bajsblöjsbyten.

Nu kanske du undrar vem fan jag är som har mage att komma med råd till dig? Jag är mammas kompis, och även jag är en mamma. Till Julia. Hon ser verkligen fram emot att träffa dig (jag med, jag med!) och hon har pratat mycket om dig. Hon är fyra år, och jag har sagt åt henne att hon ska vara snäll mot dig och lära dig vad hon kan. Så, om du har några frågor eller funderingar kan du alltid fråga henne. Fast var inte för läraktig. Julia är ett riktigt litet busfrö, och även om "den Vilda bebin" är en rolig namnlek med en berömd boktitel, så behöver du kanske inte bli fullt lika busig.

Vi hoppas att du har haft det bra under dina första dagar, och att du alltid kommer ha sol i ditt liv. Puss från Jujje och Sandra.

2 kommentarer:

  1. Åh va fint skrivet Sandra. Får tårar. Vilda tackar med:-) Kram på er. L

    SvaraRadera
  2. Haha, mammahormoner ;) Kram på er också! Hoppas ni har det bra!

    SvaraRadera