torsdag 22 april 2010

Jag funderar på att skaffa mig en parasit, en fastvuxen tvilling kanske, för jag tänker att det ligger nåt bra i det där, man behöver till exempel ingen annan för att bekräfta en, man har ju redan någon utomstående inuti. Och så slipper man allt drama det här med män medför.

Vidare har jag inte gjort skolarbete på hela veckan, men då gjorde jag å andra sidan ett helt gäng uppgifter förra veckan. Snart är terminen slut och jag ska tydligen fortsätta plugga.

Hemma ser snart ut som ett riktigt hemma. Men det är inte samma som i södertälje, så jag gör om. Gör nytt. Målar, klipper, syr, pysslar. Och det flödar, det är sinnesjukt att hamna i flödet där allting kommer till en, hela tiden som nya bitar att foga samman, man ser mer och mer av bilden och ibland tänker jag att jag håller på att bli galen. Men så minns jag att det ofte är lika för andra kreativa människor. Min Linda säger att kreativt flöde är meditation.

Min telefon är inställd på att slå igång mobilsvar efter löjligt kort tid så jag hinner nästan aldrig svara i telefon. Inte igår heller, jag skyndade mig men hann inte. Jag fick ett meddelande på mitt mobilsvar som gjorde mig glad, det värmer när det hörs på rösten att folk verkligen menar det de säger när de säger att de bara ringde för att höra hur det var med mig. Tack för påringningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar